حمام عمومی

یکی از بناهای خیلی قدیمی و تاریخی تواندشت حمام عمومی میباشد که بعد از سال 1389 به علت اتش سوزی ، عدم مدیریت صحیح، و ساخت حمام های خانگی درب های زنگ زده خود را به روی عموم بست.

 

این حمام با استفاده از نفت سیاه کار میکرد. و سالیانه از طریق پالایشگاه شازند انبار خود رو پر میکرد.مبلغ هر تانکر نفت سیاه در اواخر دهه 80 به 3 میلیون تومن رسید.

 

نحوه استفاده از حمام به صورت دوذشیفته به این صورت که بانوان از ساعت 11ظهر تا 5 عصر و اقایان در ایام تابستان از ساعت 7غروب تا 7 صبح و مابقی فصول سال از ساعت 3صبح تا 8صبح قابل استفاده بود. شایان ذکر است که در ایام تابستان در پشت حمام اصلی کنار موتورخانه یک اتاق با دو دوش قرار داشت که مختص اقایان بود و فقط در ایام تابستان میتوانستند هر غروب از ان استفاده نمایند.

 

هزینه پرداختی حمام سالیانه از مبلغ 3هزار تومن به ازای هر شخص شروع و نهایتا در سالهای پایانی مسئول حمام از هر شخص سالیانه 18هزارتومن به عنوان مزد دریافت میکرد.به عنوان مثال یک خانواده 4 نفری که از حمام عمومی استفاده میکردند سالیانه باید مبلغ 72000هزار تومن بابت حق الزحمه به حمام چی پرداخت می نمودند.

همچنین کسانی که ساکن روستا نبودند و یا به صورت میهمان از حمام استفاده میکردند در سالهای پایانی مبلغ 500 تومن به ازای هر روز استفاده به حمامچی پرداخت می کردند.

 

مسئولین حمام از دهه 50 به ترتیب 1- اقایان مرحوم علی محمدجابری و مرحوم حمزه فلاحی 2-دهه شصت مرحوم شکرالله پیرهادی 3-دهه هفتاد مرحوم ایت پیرهادی 4-اواخر دهه هفتاد تا اوایل دهه هشتاد اقای بهرام پیرهادی 5-اواسط دهه هشتاد اقای قدرت الله نجفی و سرانجام واواخر دهه هشتاد اقای حمیدرضا تمیمی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



موضوعات مرتبط: تاریخچهقدیمی ها
[ پنج شنبه 2 شهريور 1396 ] [ 23:49 ] [ هادی پیرهادی ]
[ ]

جناب اقای مصطفایی

از دبیران معروف و با تجربه دهه 50 تواندشت که همه از ایشون به نیکی یاد میکنند. امیدوارین هرکجای دنیا که هستن سلامت باشند.



موضوعات مرتبط: تصاویرقدیمی ها

برچسب‌ها: مصطفایی
[ جمعه 9 تير 1396 ] [ 3:19 ] [ هادی پیرهادی ]
[ ]

امام زاده زین العابدین گوشه دواریجان

این بنا مکانیست که سالها مردمانی ساده و بی ریا خالصانه در ان شکر خدای را بجا می اوردند و دلهای پاک خویش را با معبود یکتا پیوند می زدند.

امام زاده گوشه دواریان سالها میزبان هزاران نفر از قومیت های ترک ولر در روستای گوشه بوده است که  با توجه به ابگیری سد مروک و به زیر اب رفتن کل روستای گوشه و ترک سکنه هنوز هم  این میزبانی به قوه خود پابرجاست.

قبل از به زیر  اب رفتن روستا ، همه ساله مردمان خون گرم گوشه در ایام عزا داری سیدالشهدا  هیئت تواندشت را به این مکان مقدس دعوت میکردند و با ترکیب هیئت ها که نشانه یکپارچگی و هم دلی این دو روستا بود به عزاداری مشغول می شدند.

این بنا قدمت بسیار بالایی دارد و هم اکنون به علت عدم رسیدگی رو به ویرانیست...

 

 

 

 

 

 

تصویری از برج گوشه



موضوعات مرتبط: تصاویرقدیمی ها

برچسب‌ها: زین العابدین امام زاده گوشه دواریجان
[ جمعه 9 تير 1396 ] [ 2:44 ] [ هادی پیرهادی ]
[ ]

گواهی نامه دوچرخه زمان محمد رضا شاه پهلوی 1347

اقای عبد الله پیرهادی



موضوعات مرتبط: قدیمی ها

برچسب‌ها: گواهینامهدوچرخه
[ جمعه 9 تير 1396 ] [ 2:39 ] [ هادی پیرهادی ]
[ ]

تصاویر تاثیرگذار و منتخب

دل نوشته:

 

زنده یاد میرزا حسن تمیمی که سالها عمرشون رو به عنوان مسئول مخابرات صرف خدمت به مردم کردند.

شاگردان کلاس پنجم:

 

 



موضوعات مرتبط: تصاویرقدیمی ها
[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396 ] [ 3:52 ] [ هادی پیرهادی ]
[ ]

تصاویر قدیمی

 

عزت خان(از خان های بزرگ تواندشت)

 

9/2/1356 تواندشت

 

معلمان دهه 30 تواندشت



موضوعات مرتبط: تصاویرقدیمی ها
[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1396 ] [ 3:43 ] [ هادی پیرهادی ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
دانلود آهنگ - دانلود آهنگ هلیکوپتر کنترلی ارزان